lørdag 28. august 2010

En meningsfull lørdag

Etter en rolig start på dagen, hadde jeg bestemt meg for å være med å feire 5-års jubileet til =Oslo på Jernbanetorget. En fantastisk konsert og en fantastisk hyllest til selgerne av magasinet.

Magasinet =Oslo har blitt billetten til et verdig liv for mange. Som de sier om =Oslos visjon:
"Organisasjonens mål er å hjelpe vanskeligstilte og sosialt utstøtte til å få et bedre liv og økt verdighet gjennom å tilby hederlig arbeid. For svært mange representerer magasinsalg en kilde til selvrespekt og inkludering i samfunnet"

Tiltaket er er verdt å bøye seg i støvet for.

Men jeg må si jeg blir litt kvalm når ordfører Fabian Stang åpnet konserten. Jeg tror nok at Stang er en mann med et stort hjerte, og en mann som vil alle vel. Problemet er at han er den som styrer Oslo, og de som styrer denne byen (Høyre og Fremskrittspartiet) jager rusmisbrukerne rundt som kveg. Det virker som byrådet har som leveregel: Ut av synet ut av sinn! Det er en skam!!!! I tillegg har vi politiet som mener at frivillige organisasjoner skal kunne dele ut rene sprøyter og sårpleie. Hvor ble verdigheten av?

Utenriksminister Jonas Gahr Støre hilste også selgerne, og kalt dem modig. Han sa at salget av =Oslo er med på skape kontakt mellom mennesker som vanligvis ikke snakker sammen.

Så for meg har det vært en opplysende og ikke minst en meningfull lørdag.

Anbefaler alle å kjøpe =Oslo.

Vi hørs!

Eli Anne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar