torsdag 2. september 2010

Hva er det med folk?

Ser i dagens Dagbladet at Ving vurderer å fly med egne seksjoner eller fly uten barn. Det er helt uhørt!!! Det vises til at 85% ikke vil forstyrres av barn når vi flyr. Er folk blitt helt spænna gærne eller???? Selv har jeg ikke barn, så jeg kan ikke beskyldes for å snakke for min syke mor. Men dette opprører meg! Hvis folk vil slippe unna unger, grinete kjerringer, kranglete menn, bråkete biler, bjeffende hunder osv får de flytte til fjells. Jeg blir så irritert!!!!!!

Vi hørs!

Eli Anne

3 kommentarer:

  1. Nå som eldrebølgen slår over oss og vi får større og større del av befolkningen som er på piller, blir stresset, såvidt orker reisen i seg selv, ikke orker så mye forstår jeg godt at et tilbud for å gjøre reisen deres gjennomførbar er et godt forslag.

    Jeg skjønner den sosialistiske tanken om at alle skal behandles likt osv. Men - prøv for en gangs skyld å hive ideologien over bord og tenk på mennesker!

    Hilsen en med eldre foreldre!

    SvarSlett
  2. Hei Eli Anne!
    Lenge siden sist! Jeg er på mange måter enig med innlegget ditt. Jeg er selv far til 3 barn, og siden vi har bodd i forskjellige land de siste 20 årene og ellers også fartet mye rundt så kjenner jeg godt til de utfordringene som kommer med å reise langt med små barn.

    Som forretningsreisende har jeg også vanligvis mer enn 100 reisedager i året og i löpet av de siste årene har jeg også flydd mer enn 150.000 km hvert år - det meste på interkontinentale flygninger. Dermed er jeg også en av de som er "offer for mine omgivelser" i trange flykabiner. Da er det naturligvis av og til slik at man sitter i närheten av aktive og gråtende barn.

    Men, det hender også ofte at man blir forstyrret og holdt våken av höyröstede forretningsreisende, ungdommer på veg til nye eventur og ikke minst av fulle medborgere som skal få maksimaltu utbytte av billettprisen ved å drikke så mye gratis alkohol som mulig... Det ville väre interessant å se hvor mange % som gjerne vil unngå å sitte i närheten av disse. Forskjellige kabiner i flyet er neppe noen god lösning.

    Min lösning på disse "problemene" er at jeg har investert i gode såkalte "noise canceling" örepropper slik at jeg kan nyte medbrakt musikk eller video i fred og ro. Og så er det jo ofte også mulig å investere litt ekstra i flybilletten slik at man enten kan sitte foran gardinen eller i 2. etasje - hvor det som oftest er både färre barn og mer kultivert oppförsel blant de andre passasjerene.

    Lykke på reisen!

    L.J. Eltvik

    SvarSlett
  3. Eg kjenner litt av den same irritasjonen som du Hole. Og eg tillet meg å tvile sterkt på den meiningsmålinga som viser at 85% av oss ikkje vil bli uroa av barn når vi er ute å reiser med fly. Eg føler meg trygg på at folk i Norge er langt meir tolerante og forståelsesfulle enn det denne meiningsmålinga gjev uttrykk for.

    SvarSlett