mandag 11. oktober 2010

Idiotisk av Dagbladet

Jeg må spør meg hvor "kørka" det går ann å bli. Er dette gjort i ytringsfrihetens tegn eller? Jeg har lenge hevdet at hvis norske medier hadde "tolket" ytringsfirheten på samme måte i 1940 som idag, hadde kongen og regjeringen vært utslettet før de kom seg til Kløfta. Her ser man nok et eksempel på misforstått ytringsfrihet. I dagens artikkel opplyser de hvordan fredsprisvinnerens kone kommuniserer med omverdenen. Med andre ord - de gir kinesiske myndigheter opplysninger om hva de skal ta fra henne for at hun ikke skal kunne kommuniserer ut. Så da blir vel overskriften i Dagbladet om noen dager: "Får ikke kontakt med fredsprisvinnerens kone"!! Man kan jo spørre seg hvorfor det......

4 kommentarer:

  1. Det er vel neppe Dagbladet på egen hånd som har funnet ut av hvordan hun kommuniserer med omverdenen, og jeg tipper at kinesiske myndigheter, evt de som varsler dem, ser andre steder enn til Dagbladet for å finne ut av slike ting. Hvor lurt det er å publisere det, kan jo selvsagt diskuteres, men tror neppe at DB er den største synderen her ...

    SvarSlett
  2. Der tar Anonym feil: Sitat fra Dagbladets artikkel:

    "Dagbladet ser nå ut til å være det eneste vestlige mediet som har direkte kontakt med fredsprisvinnerens kone, som forteller at politiet holder vakt i etasjen under."

    SvarSlett
  3. Utgangspunktet for min blogg er nettopp det du sier Olav Terje. Dagbladet sier de er de eneste, og ettersom jeg skjønner er Dagbladet så "høy" fordi de nå er de eneste - at de ikke tenker på kildevernet. Har fått tips om at Dagbladet allerede i går fortalt dette i nyhetene. Jeg mener fortsatt det er "kørka".

    SvarSlett
  4. Jeg sier med Tussi fra hundremetersskogen: "Brains first, then hard work!". Tussi er jo engelsk, egentlig!

    Virker som Dagbladet har glemt det de burde ha lært av å lese Ole Brum!

    SvarSlett